.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسجدی خاص که در آن کشتی هم آموزش می‌دهند + تصاویر
مسجد بقیه الله ساری با اجرای برنامه‌های متنوع و خاص فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و خیریه صد‌ها جوان را جذب کرده است.

 

   

 

شمال نیوز : مسجد جدیدالتاسیس بقیه الله الاعظم (عج) جنوب شهر ساری دو سالی است فعالیت خود را نه تنها به عنوان مکان عبادی بلکه به عنوان جایگاهی برای سلامت و پرورش همزمان جسم و روح آغاز کرده است.



این مسجد با معماری اسلامی در ۴ طبقه و در  بلوار کشاورز ابتدای بلوار سلیم بهرامی ساری ساخته شده است که هر طبقه آن کارکرد ویژه‌ای دارد، کارکرد‌هایی که سبب حضور جوانان و نوجوانی شده است که با شور و هیجان به انجام کار‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و مذهبی مشغول هستند.



ابتدای ورود به مسجد و در طبقه همکف آنچه ابتدا به گوش می‌رسد تلاوت آیات قرآن است، اینجا محفل انس با قران هر روزه با حضور آقایان و بانوان برگزار می‌شود.



زاهدی قاری بین المللی قرآن می‌گوید: مراسم جزء خوانی قرآن در طول ماه مبارک رمضان، هر روز از ساعت ۱۷ در مسجد بقیه الله الاعظم (عج) توسط قاریان ممتاز برگزار می‌شود.



او افزود: این مراسم معمولا به نماز جماعت و افطار ختم و مراسم مناجات و قرائت دعای افتتاح بعداز صرف افطار نیز برگزار می‌شود

 

   

 


مجمع قرآنی بقیه الله (عج) نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در طول سال، سه شنبه هرهفته جلسات آموزش حفظ و قرائت و برنامه‌های متنوع قرآنی با حضور اساتید و قاریان ممتاز بین المللی برگزار می کند.


مسجدی فرصتی برای اشتغال


طبقه زیرزمین مسجد بقیه الله الاعظم (عج) داستان دیگری دارد، اینجا را آشپزخونه مرکزی کرده اند، فضایی برای پخت غذا در روز‌های غیر مناسبتی و محلی برای درآمد و اشتغال زایی.



آشپز این مجموعه می‌گوید: با راه اندازی این آشپزخانه که زیر نظر هیات امنای مسجد فعالیت می‌کند برای ۶ آقا و خانم شغل ایجاد شده است.



او می‌گوید: در ماه‌های رمضان و محرم با پخت غذا برای روزه داران و عزاداران، اطعام دهی نیز می‌شود.

 

   

 

طبقه دوم طبقه‌ای برای نیکوکاری


در طبقه دوم این مسجد مجموعه نیکوکاری فعالیت می‌کند، مجموعه‌ای که ۶۰۰ مددجو در حوزه‌های سلامت و بهداشت و مسکن از خدمات آن بهره مند می‌شوند.


مسئول مرکز نیکوکاری بقیه الله می‌گوید: بیشتر مددجویان این مرکز بیماران سرطانی هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند و با کمک خیران بخشی از هزینه‌های درمان آن‌ها پرداخت می‌شود.



او می‌گوید: در بخش رهن و اجاره مددجویان نیز تاکنون بیش از ۲ میلیارد ریال تاکنون به این افراد کمک شده است.



طبقه‌ای برای مشتاقان زیارت امام هشتم


در طبقه سوم این مسجد کانون خدمت رضوی برای مشتاقان زیارت امام رضا (ع) فعالیت می‌کند.

مسئول این کانون می‌گوید: افرادی که توانایی مالی ندارند و تاکنون به زیارت آقا علی ابن موسی الرضا نائل نشده است به عنوان زائر اولی به صورت رایگان یک هفته به زیارت بارگاه رضوی می‌روند.

 

   

   

 

 او می‌گوید: معلولان و توانخواهانی که آرزو و شوق زیارت امام رضا (ع) را دارند و تاکنون به زیارت مشرف نشده اند با یک فرد همراه به صورت رایگان به مشهد اعزام می‌شوند.



پایگاه مقاومت بسیج امام رضا هم در همین مسجد فعالیت می‌کند کار آن‌ها علاوه امورات فرهنگی رساندن اقلام معیشتی به دست افراد نیازمند است.



تنها مسجد استان که باشگاه ورزشی دارد


فعالیت مسجد بقیه الله الاعظم (عج) فقط به امور مذهبی، فرهنگی و اجتماعی خلاصه نمی‌شود اینجا علاوه بر سلامت روح به سلامت جسم هم اهمیت می‌دهند.

بخشی از طبقه همکف این مسجد هر روز میزبان کسانی است که می‌خواهند مشق پهلوانی کنند، بیش از ۸۰ کشتی گیر که بیشتر آن را نوجوانان تشکیل می‌دهند در باشگاه کشتی مسجد بقیه الله مشغول تمرین هستند.

مربی کشتی این باشگاه می‌گوید: کشتی ورزش پهلوانی کشور است و پهلوانان ایرانی نیز تربیت یافته همین مساجد بودند و تلاش می‌شود تا قهرمانانی با ارزش‌های دینی به جامعه ورزشی تحویل داده شود.

 

   

 

او می‌گوید: با توجه به شرایط منطقه ورودی و شهریه کلاس‌های آموزش کشتی برای افراد کم بضاعت رایگان است.

اینجا صدای اذان که می‌آید صد‌ها جوان و نوجوان و کهنسال برای نماز به صف می‌کشند از خیر و خادم گرفته تا گوش شکسته‌هایی که مشق سلامت جسم و روح می‌کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.